Om goed onderwijs en een optimale ontwikkeling te kunnen realiseren bij kinderen, vind ik het belangrijk om vooral de potentie optimaal te benutten.

In mijn werk als onderwijsadviseur is daarom het uitgangspunt om te kijken naar kansen en mogelijkheden in plaats van naar wat er niet lukt of kan. Voor mij is het glas altijd half vol!

De ontwikkeling van kinderen is onlosmakelijk verbonden met de omgeving waarin ze opgroeien. Ik hecht daarom veel waarde aan de samenwerking tussen kind, ouders en school. Met elkaar zoeken naar wat nodig en mogelijk is om een zo optimaal mogelijke en realistische leeromgeving te creƫren die past bij het kind en de situatie in kwestie. Samen op weg naar het gemeenschappelijke doel: kinderen die met plezier naar school gaan, tot leren komen en groeien.

VISIE

Elke stap, hoe klein ook,
brengt je dichter bij het doel.

Opleidingen

  • Pabo, De Haagse Hoge School
  • Master Orthopedagogiek, specialisatie Kinderen met leer-en gedragsproblemen in het onderwijs, Universiteit Leiden
  • Aantekening psychodiagnostiek, NVO

Professionalisering

  • Cursus Tandem Directie-IB
  • Cursus Instructional Leadership
  • Cursus Diagnostische gesprekken
  • Cursus Handelingsgerichte Diagnostiek
  • Cursus Dyscalculie de Verdieping

Werkervaring

  • Leerkracht basisonderwijs (alle groepen)
  • (Interim) Intern Begeleider
  • Onderwijsadviseur Haags Centrum voor Onderwijsadvies (HCO)
  • Onderwijsspecialist SWV PPO regio Leiden
  • Coaching leerlingen (o.a. executieve functies, weerbaarheid)
  • Coaching leerkrachten en intern begeleiders (o.a. klassenmanagement, zorgstructuur)
  • Diagnostiek leerlingen primair onderwijs
  • Training OPP voor intern begeleiders en leerkrachten